samira

Monday, September 17, 2007

این دو سه روزه
مامان:سمیرا جان میشه ظرفهارو بشوری؟من کمرم درد می کنه
من:باشه مامان.شما برو بخواب من الان دارم سودوکو حل می کنم.میام میشورم
.......
بابا:سمیرا این پیراهن من رو اتو کن
من:الان حال ندارم.دارم سودوکو حل می کنم یه جاش گیر داره
......
سینا:سمیرا بیا داره کلیپ ریحانا رو نشون می ده
من:ولم کن بابا.سودوکو دارم حل می کنم
......
مامان:شام آماده است.بفرمایین سر میز
من:من میل ندارم مامان
مامان:خودت گفتی برام زرشک پلو درست کن
من:آخه دارم سودوکو حل می کنم
......
سیما:سمیرا داریم شب می ریم با بچه ها بیرون.کی بیام دنبالت؟
من:سیما حال ندارم بیام.آخه می دونی چیه سودوکو باید حل کنم.مهمتره
...........................
بله اینه که می گن به آدمهای بی جنبه چیزی نشون ندیدن .چون که بی خیال کار و زندگی و روال عادیش می شن و این طوری میشه که شب توی خواب همش ستونها و سطرهای سودوکو میاد جلوی چشمم و دارم با عددها پرش می کنم
..........................
یه چیز دیگه هم اینکه دیروز صبح کتاب عطر سنبل عطر کاج رو شروع کردم و یه بند خوندمش و ساعت 4 صبح امروز تموم شد.هر جاش هم که خسته می شدم از کتاب خوندن یه جدول سودوکو رو استاد می کردم
...............
پی نوشت:در کشور ژاپن مردم به حل معما بسیار علاقه مندند.اما زبانشان اجازه ی بازی با حروف و کلمات را نمی دهد.به همین دلیل از اعداد برای سرگرمی استفاده می کنن که ژاپنی ها اسم جدول اعداد خود را سودوکو نامیده اند
سودوکو جدولی است 81 خانه ای که به 9 مربع 3 در 3 تقسیم می شود.قانون ساده ی این بازی این است که در هر مربع 3 در 3 و نیز در هر ردیف و هر ستون مجازیم فقط یک بار اعداد 1 تا 9 را بنویسیم